måndag 30 mars 2009

Ut ur idet - det är vår


Två månader sedan sist. Mycket har hänt, men i UFO-korgen har det gått i stå med jämna mellanrum. Nu håller jag på med en polotröja till mig. Inte rätt tid kanske, men jag behöver lära mig att sticka flätor, därför föll valet på den. Den väntar på att bli fotograferad.

Jag håller också på med evighetsjalen i dominostickning. Det är rolig stickning och jag gillar verkligen det tvåtrådiga ullgarnet. Jag fyndade tre härvor på en auktion för några år sedan. Färgnyanserna är härliga och det verkar nästan som om garnet är hemmafärgat.
Nu är det vår. Krafterna återvänder. Jag jobbar heltid igen efter en längre tids hel- och halvtidssjukskrivning.
På fönsterbräderna gror och växer frösådderna så det knakar. Snart får vi inte plats. Undrar just hur det ska bli under påsken då vi får besök. Gästrummet är det som är mest belamrat med krukor.

Ute i trädgården blommar vintergäck, krokus, snöklockor, snödroppe. Snart snart spricker den första påskliljan.
De senaste beskrivningarna till sockor i sockklubben ligger i UFO-korgen och hånler mot mig. Jag ska ta tag i dem. Jag ska. Men de verkar så svåra. Tror jag börjar med april månads mönster. Det är ute nu.



Inga kommentarer: