tisdag 30 november 2010

Tröja för svala vårdagar i trädgården


Nu växer den fram, min korgmönstrade tröja som jag tror kommer passa utmärkt under svala vårkvällar i trädgården. Mönstret kommer från boken Klassisk stickning av Lise-Lott Lystrup.

Jag stickar tröjan i Sandnes Fritidsgarn. Jag gillar verkligen det bubbliga mönstret. Egentligen hade det nog framträtt bättre om garnet var enfärgat, men detta garn innehåller verkligen "mina färger" och jag tror att tröjan blir perfekt till ett par jeans. Dessvärre börjar jag misstänka att jag köpt för få nystan. Jag hoppas att garnet fortfarande går att få tag i i rätt färgställning för det är något år sedan jag köpte det.

Ni får ursäkta så väl bildkvalitet som placering. Ljuset inne är vad det är och vad gäller bildplacering och redigering här på Blogspot så behöver jag uppdatera mig lite....

Inga kommentarer: