söndag 12 december 2010

Yes!

Här hemma har vi sedan ganska lång tid tillbaka slutat att använda diverse specialrengöringsmedel. Vi använder såpa och diskmedel till nästan all rengöring i hemmet.

Ett enkelt val tycker jag; miljövänligt, billigare och enklare! Vi slipper hålla koll på och förvara en massa olika flaskor och pryttlar. Dessutom slipper vi att göra en massa val mellan produkter eftersom många av rengöringsmedlen inte håller måttet rent miljömässigt. Det är en stor fördel med att försöka konsumera mer hållbart och miljösmart; det finns inte lika mycket att välja på vilket spar tid!!

Jag blev så klart därför mycket nöjd när jag såg Plus på SVT i torsdags. Där gjorde de ett test mellan tre olika rengöringsmedel. Yes diskmedel vann överlägset över Cillit Bang och Mr Muscle.

Jag hoppas alla som såg programmet nu slutar att använda en massa onödiga rengöringsprodukter och får renare resultat och spar pengar dessutom!! Miljösmarta tips på rengöring och mycket annat har Naturskyddsföreningen.

På tal om rengöring. Jag funderar på att sticka disktrasor. De jag har är i lin och snart helt utslitna. Fungerar bomullsgarn lika bra som lin eller ska jag satsa på lingarn? Och är det någon som har fina mönster på disktrasor. Sådana tar jag tacksamt emot!!

Ha en glad tredje advent.

Inga kommentarer: