fredag 30 januari 2009

Är jag en bloggare eller inte?

Ja, det har jag frågat mig många gånger den gångna veckan då jag gått upp i arbetstid, stora livsfrågor pockat på uppmärksamhet och jag varit trött, trött, trött. Så trött att jag nästan inte stickat alls.

I ena stunden tänker jag att kanske blir det för mycket med bloggen. En bra blogg måste ju uppdateras regelbundet. Nu tror jag inte att så många läser Slitstarkt ännu, men om jag ska fortsätta måste jag se till att fler hittar hit och kommer tillbaka!

I nästa stund sänker jag ambitionsnivån. Det viktigaste är ju att jag tycker att det är kul. Kul att skriva, kul att försöka leva mer hållbart, kul att sticka. Och börjar jag stressa med det jag tycker är roligt, ja hur hållbart blir livet då?

Så bloggen stannar, men ambitionsnivån är inte så hög. Jag har landat i soffan efter en tuff vecka. Nu ska jag sticka. Jag måste lära mig att inte välja bort stickningen när jag blir stressad. Stickningen är och förbli den bästa terapin jag har!

Inga kommentarer: