måndag 12 januari 2009

Knitt lit och nytt garn


I helgen som gick vilade stickorna och jag från varandra. Jag kände mig lite krasslig och trots att jag fick garnet jag beställt från Umbra Stickspår blev det bara lite stickat på fredagskvällen. Nya och avslutande sticktag ska tas denna vecka. Nu har jag ganska mycket halvfärdigt och en hel del nytt jag vill börja med.
Istället för att sticka har jag läst "The friday night knitting club" av Kate Jacobs. Jag brukar inte läsa sån här chic lit så ofta, men den här var faktiskt gullig och gav mysig läsning. Stickningen är central i handlingen, en riktigt knitt lit!! Den handlar om Georgia Walker och hennes garnaffär "Walker & Daughter" i New York, där ett antal kvinnor i olika åldrar och livssituationer mer eller mindre av en slump startar en stickklubb. Läsaren får följa dessa kvinnors öden och utmaningar - både på stickfronten och i livet i allmänhet.
Boken rekommenderas till alla som vill ha en mysig, lugn, läs- och tedrickarhelg under en filt. Det följer med ett enkelt sjalmönster och recept på muffins också!

Jag skulle tippa på att boken snart gjorts till en "feel good film" med Julia Roberts i huvudrollen!

Inga kommentarer: