fredag 30 januari 2009

Mangokärna och sötpotatis







Jag har planterat en mangokärna, inspirerad av Garntrollet. Kärnan fick ligga i blöt i några dagar innan jag torkade den och planterade den.

Nu väntar jag med spänning på att den ska börja gro.

I höstas satte jag en sötpotatis. Nu växer den så det knakar. Tydligen är den vacker som krukväxt, med fina blommor. Problemet är bara att det är väldigt svårt att få den att blomma. Tillräcklig anledning för mig att göra ett försök! Funderar nu på om jag ska ta och börja klippa den. Skotten börjar bli väldigt långa och vingliga. Vad tror ni, några tips?


























1 kommentar:

Anonym sa...

Men åh vad spännande med sötpotatis! Hur planterar man dem? Som vanlig potatis?

Min mango växer så att det knakar, nu väntar jag bara på lite solljus.

Jag ska nog inte sluta blogga, utan bara ta en paus. Jag snurrade runt lite väl fort i blogg-karusellen :-)