lördag 17 januari 2009

En halsduk kom emellan

Jag är hopplös. Det här skulle bli en helg då flera UFO´n avslutas. Men igår kom något emellan. Eller rättare sagt, jag kunde inte hålla mig från ett nytt projekt. Men det finns anledningar till att jag inte stickade på något av de pågående stickningarna;

1. Det som återstår att göras på systerdotterns benvärmare sparas till ikväll då två stickglada flickor kommer på besök och jag behöver en social stickning.

2. Jag kan inte bestämma hur lång jag ska göra min branching out sjal och tänkte således rådfråga ovan nämnda flickor.

3. En annan vän önskade sig Nina Sagulins halsduk med flätor (den som är på framsidan till Ninas bok Sticka assessoarer. Sagt och gjort! Jag beställde garn förra veckan och sen det kom har både det och mina nya ekologiska storstickor ropat på mig från"ufokorgen". Alltså blev det åt detta projekt jag ägnade fredagskvällen. Och hör och häpna halsduken påbörjades och avslutades samma kväll. Tror aldrig jag har stickat upp 6 nystan på en kväll! Halsduken var superenkel att göra och jag gillar de enkla men tydliga flätorna. Less i more. Garnerna Colinette mohair, (färgen velvet leaf) och Drops eskimå (färg 6) var såklart mycket trevliga att sticka med.

Dessutom är jag helt förälskad i Marks och Kattens ekologiska stickor i trä. Vilken känsla! De är mycket lena och mjuka och vaxade med naturligt framställt vax. Kan verkligen rekommendera dem varmt. De är värda sitt pris. Det räcker dock att sticka med stickor nr 20 en kväll åt gången, det blev lite ansträngande för händer och axlar mot slutet.

Nu hoppas jag bara att vännen blir nöjd med resultatet och färgen.

Inga kommentarer: